Magasinet for Bedriftsprofilering

Oppdatert:

Bærekraft og profileringsartikler

Vi tror at den eneste fremtiden for profilmarkedet er å bli mer bærekraftig. Dette finnes ingen rask løsning, det er derfor vi sier at vi er seriøse om å være langsiktig plan. Vår helhetlige tilnærming vil ta år, og vi tar sikte på å ta alle våre samarbeidspartnere med på reisen mot en mer bærekraftig fremtid.

Å sette bærekraft hensyn i sentrum for selskapets strategi betyr å se på alle kjernevirksomhet temaene i organisasjonen vår og langs den globale forsyningskjeden som vi benytter oss av. Akkurat som alle viktige temaer for forretningsutvikling, vises dessverre ikke resultatene over natten, men med en god prosess er vi langt på vei.

Bærekraft sørger for at våre handlinger i dag ikke vil ha en så negativ innvirkning at fremtidige generasjoner.

Vi tror at folk alltid vil like å motta gaver, også i fremtiden. Bedriftsgaver og profileringsprodukter er ambassadører for et selskaps image, og vi ønsker å gi sluttbrukerne forsikring om at et produkt med selskapets logo er produsert og dekorert med tanke på mennesker og planeten.

Ønsker du å velge bærekraftige produkter?

Når du skal profilere deg og din bedrift ønsker vi å være behjelpelige til å ta et valg som gir minst mulig fotavtrykk. Man har mange valg når det gjlder bærekraft innenfor profileringsartikler.

Enten det er på råmaterialene, produksjonsprosessen, produksjonssted eller sertifikater som garanterer for hele forsyningskjeden.

Om dere kjøper mye og ønsker å minske fotavtrykket setter vi gjerne opp et møte med dere for å finne en bedre løsning på leveranser. Her er det mye vi sammen kan gjør for å bidra. Her er noen forslag:

– Fairtrade produkter
– Økologisk bomull og tekstiler av bambus
– Miljøsertifikater som Svanen, FSC, EU Blomsten og ISO sertifiseringer
– Profuksjon i Norge eller Norden for å spare miljøet ved kortere leveranser
– Riktig materialvalg – F.eks. nedbrytbartbart og kjemikaliefritt
– Gjenvunnet materiale på f.eks. emballasje og plastprodukter

Det finnes mange muligheter og bevisste valg man kan ta.

Del

Les

Skriv til oss